Dags igen

Nu tänkte jag sätta igång o skriva här igen! Fast jag vet inte om jag vill att någon ska läsa.. Men jaja.. Skrev lite dagbok på min mobil i söndags som jag iaf får ta o skriva här..:
Jag satt på bussen på väg hem från Oscar, har fått låna Vingklippt Ängel av honom, denna omtalade bok som man bara måste läsa! Och jag tänkte:
Jag är ingen ängel. Absolut inte. Däremot har jag en änglasyster, precis som Berny, fast min är en äkta ängel. Min syster är i himmelen...
Tack och lov var jag bara 8 år och har alltid varit lite efter, så även om det var fruktansvärt jobbig fick jag inga bestående depressioner på grund av det.

Den här veckan har, precis som alla andra veckor, gått väldigt snabbt. Tiden bara rusar iväg mot studenten! Och jag har typ panik! Alla är så avundsjuka, men det är hemskt! Jag har framtidsångest. Jag får mitt sista studiebidrag snart. Vad gör jag sen? Visst, vi har det tillräckligt gott ställt för att jag ska kunna bo kvar hemma gratis så länge jag inte tjänar några pengar, men jag kanske vill leva också!? Den senaste veckan har jag sökt minst två jobb om dagen och jag har fått typ två-tre svar på alla jobb jag sökt, alla har varit nej:
"Tyvärr måste jag meddela att du ej längre är aktuell bland de sökande, då vi valt att gå vidare med andra kandidater i rekryteringsprocessen. Vi vill tacka dig för det intresse du visat vårt företag och önskar dig lycka till i ditt fortsatta jobbsökande."
Vad gör jag om jag inte får något jobb? Jag måste ha jobb! Men nästan alla söker någon med arbetslivserfarenhet, men var fan får man arbetslivserfarenhet om man inte får något jobb? Man kan ju inte ens få någon praktikplats!
Nej nu ska jag gå in på ams.se igen och kolla vilka jobb som har kommit in sen jag senast kollade för några timmar sen och sedan ska jag lägga mig och gråta mig till sömns inatt igen.
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback