Mumintrollets äventyr i Stockholm

Hej kära bloggläsare.
Nu har jag spenderat nästan en vecka i Stockholm och har inte haft någon ork/tid/lust att blogga. Nu ska jag istället försöka göra en så kortfattad sammanfattning som möjligt men utan att utelämna "viktig" information.
Onsdag
Tog bussen till falköping, byte till tåg till Skövde för att sedan hoppa på mitt X2000 vidare mot Stockholm, hela resan tog typ 4 timmar och 20 minuter, vilket är väldigt bra. Väl i Stockholm möttes jag av Emil och hans flickvän Charlotte på perrongen. Vi sprang ut och träffade Natta en kort stund, sa typ bara hej, sen åkte vi ut till Sundbyberg där Charlotte bor. Spenderade kvällen där.
Torsdag
Var i stan med Emil och Charlotte, shoppade 4 t-shirtar och en skiva till Elin, Angels and Airwaves nya, som tydligen inte skulle släppas förrän idag. På kvällen åkte jag hem till Veronika <3
Fredag
Lunchade med Koffa från Borås, som var i Stockholm hos sin mamma. Sedan åkte jag till Sollentuna och träffade Tixy satt på Sollentuna Centrum och pratade ett bra tag, sen gick vi till något ungdomscafé, men det var dött, så vi gick mot stationen. Gick förbi några varav en var väldigt lik en jag pratat med på qx, men vågade inte säga något. Sen när vi gått en bit ropade någon "Daniel"! Men jag vågade inte gå tillbaka, när jag sedan chattade med honom visade det sig att det var han.. En stor del av kvällen spenderade jag på Stockholms Central, hittade ett trådlöst nätverk så satt där och försökte få tag på han jag skulle bo hos. Lyckades till slut och runt halv tolv började vi förfesta. Det gick för snabbt så jag kommer inte ihåg någonting från att vi gick ut ur huset till att jag pratade med polisen som hjälpte mig "hem"... Ytterligare en gång man säger till sig själv (och blir tillsagd av andra) att man kanske ska ta det lite lugnt med alkoholen...
Lördag
Var bakis hela dagen! Sov hos en kille i Järna.. Vilken slampa jag är.. Men tog iaf inte betalt, mer än i mat och sovplats..
Söndag
Åkte tillbaka till stan för att tråffa Mattias och shoppa med honom. Mitt batteri dog på vägen in, så lyckades inte hitta honom, laddaren låg i lägenheten vid Odenplan, Alex var inte hemma, sprang runt några timmar på stan och letade efter en snäll tre-butik som kunde ladda min mobil lite. Till slut åkte jag tillbaka till Odenplan och väntade utanför dörren tills han kom hem. Så till slut lyckades jag träffa Mattias och vi gick och shoppade lite. På natten hyrde jag och Alex film, "Them", en ny skräckfilm som var förvånansvärt bra, just för att den var baserad på en verkligen händelse. Började som en kopia på "The Amityville Horror" men slutade i något mycket bättre :)
Måndag
Träffade Mattias ganska tidigt, shoppade, sen träffade jag Petra <3 som äntligen hade kommit hem från Örebro. Efter en stund mötte vi Charlotte och åkte hem till henne och bakade blåbärspaj, det var jättegott! När Alex kom hem från jobbet vid halv 12 åkte vi till Torget, en krog i gamla stan och tog en öl. Beställde en cider men fick en öl =/ Men jag lyckades faktiskt dricka den!
Tisdag
Gick upp tidigt (kvar över 8) och gick ut med hunden. Sen åkte jag till Sundbyberg och tog en farväl-lunch med Veronika, för att sedan åka tillbaka till entralen och ta bussen hemåt. Nu har vi kommit så långt som till Gränna. Åker vid Vättern och utsikten är något av det vackraste jag sett. Mörka moln, mörka berg i horisonten och mörkt vågigt vatten, en springa mellan molnen och bergen, där solen precis håller på att gå ner. Nu blir det Borås nästa, shoppa det jag inte fick tag på i Stockholm och sen gå och äta med Evelina :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback