Blogg vs. Dagbok

Jag har verkligen kommit in i det här med bloggandet nu känns det som. Inte för att jag vet om någon läser, men det gör mig inget. Även om det såklart vore kul.  Nu tänkte jag fundera lite över fördelar och nackdelar kring en blogg och jämföra med en dagbok. Likheterna är ju ganska många, det är ju i princip samma sak. Skillnaden är ju att vem som helst kan läsa bloggen. Och det är ju där problemet ligger. Det innebär ju att man inte kan skriva sina allra djupaste personligaste tankar, som man kan göra i en dagbok. Visst att man tar en risk genom att skriva ner tankarna över huvud taget, men att lägga ut det på internet är ju som att skrika ut det över hela världen. Exempel på saker som inte är så lämpligt att skriva i en blogg är ju vad man egentligen tycker om en ?kompis?, inte så kul om något elakt skulle komma fram, eller om att man är osäker på känslorna för sin pojkvän. Och nu känns det här inlägget helt åt helvete. Det låter ju som att jag inte tycker om mina kompisar utan egentligen bara snackar skit om dem. Men så är inte fallet och ni som läser det här, om ens någon gör det, fattar säkert vad jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback