Mitt meningslösa liv

Efter den här veckan tar mitt liv slut. Jag har min sista arbetsdag som personlig assistent på fredag, sista festerna planerade till helgen. Från och med nästa vecka är kalendern tom, med undantag från några få födelsedagar. Vad ska jag göra med mitt liv? Vad vill jag? Jag har ingen aning. Jag vill ha ett jobb, jag vill ha en egen bostad, ett eget liv. Men inte vilket liv som helst, det ska ha en mening. Vad lever jag för nu? Att hålla mig under 70 kilo, få min pojkvän att må så bra som möjligt och försöka hålla kontakten med mina vänner. Jag måste ha något vettigt att fylla mina dagar med. Ett jobb till exempel! Visst, jag jobbar en hel del hos pappa på solariet, men vad ger det mig, inte ett skit. Jag vill ha ett jobb där jag vet att jag har något att göra varje dag och framförallt som garanterar mig en summa på kontot i slutet av månaden.

 

Som det är nu flyter mina dagar på utan att jag hinner göra någonting känns det som. Jag har en massa saker jag skulle vilja göra, som jag tänkte att jag kulle hinna med när jag varken hade skola eller jobb, men blir det så? Nej! Varför? Jag vet inte. Jag hjälper kanske till lite hemma med disken eller så någon dag, jobbar ett par timmar på solariet, sen går jag hem, sätter mig vid datorn. Loggar så klart in på msn och där tar dagen slut. Hela tiden är det någon som skriver, inte för att jag inte vill prata med dem, men det tar upp hela min tid, jag hinner inte klämma in något vettigare än bilddagboken och qx mellan meddelandena. Nu sitter jag här, alldeles för sent en tisdagkväll och grubblar över hur meningslöst mitt liv är. Jag ska hur som helst starta upp min blogg igen. Blev inspirerad av Ida och kom fram till att det är ju faktiskt något man kan fylla sin tid med. Kanske inte så meningsfullt, men man kanske får fram ett och annat vettigt budskap mellan raderna någon gång. Nu ska jag återigen ge sängen en chans att föra mig till ett land långt långt borta, så får vi se vad det visar mig den här natten.


Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback