Rubrik var det ja!?

Idag har jag gått runt och tänkt på saker jag vill få ur mig i bloggen hela dan, när jag nu väl skriver finns typ inget kvar, såklart.. Det sista var i alla fall att jag är en dålig pojkvän. Min pojkvän har dåligt självförtroende, jag brukar göra mitt bästa för att bygga upp det, men när han idag pratade om att han inte var bra på något fick jag totalt hjärnsläpp. Kan ju inte hålla med honom om något sånt! Sa att han är bra på att skriva dikter och att vara min pojkvän, då skrattade han bara och väntade medan jag tänkte. När jag inte kom på något mer kom han fram till att han hade rätt..


Idag har jag kokat fisk, poppade upp i min hjärna nu. För det måste jag såklart skriva om. Jag är inte den som brukar laga mat, men nu när mamma är sjuk och jag är arbetslös och går hemma så kan jag ju lika gärna försöka lära mig. Vi hade typ bara fisk hemma, alltså var det ett självklart val, dessutom är det nyttigt. Kokt fisk har jag hört är nyttigast, så då letade jag lite i kokboken och hittade till slut ett, efter att ha läst i ungefär tjugo minuter om hur man kokar en hel fisk, vilket jag kom på att jag inte skulle göra, hade ju filéer. Hur som helst ville jag gärna ha någon form av sås till, även om det inte är så nyggigt måste man ju kunna svälja ner maten. Såsen blev helt misslyckad! Klumpig med andra ord, precis som jag! Mamma sa att hon tyckte det var gott, så även om hon troligtvis ljög får jag väl se det som ett bra betyg, fast när jag tänker efter tyckte ju jag också att det var gott, så varför tror jag att jag misslyckades? Bara för att konsistensen inte är vad den ska vara behöver det ju inte vara dåligt. Nej nu kom jag fram till att jag trots allt var nöjd. Det sämsta med allt var att jag tog två portioner, fattar inte varför jag inte kan låta bli, när jag vet att jag blir mätt på en portion, bara jag väntar och känner efter. Men men, i gengäld promenerade jag mer än vanligt, har blivit lat det senaste, men snart är jag igång igen. Får inte ha gått upp den här veckan, då blir det strängare nästa vecka..


Sen skulle jag skriva om dagbok vs. blogg, men det får jag ta i morgon, nu är jag jättetrött och måste (försöka) sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback