Sagan om antikropparna och alkoholen

Det var en gång några antikroppar som jobbade hårt för att hålla sin människa frisk. Människan hjälpte till bra genom att äta hyfsat näringsriktigt, tills han en dag fick för sig att dricka alkohol. Alkoholen gjorde så att de små antikropparna blev lite förvirrade och inte gjorde sitt jobb som de skulle. När människan vaknade dagen efter kände han att han hade ont i halsen. På grund av alkoholen kunde inte antiropparna hålla sin människa frisk.

 

Med denna lilla saga vill jag få fram budskapet att jag är förkyld. Efter att ha haft sjuklingar i framiljen i flera veckor utan att själv bli sjuk, klantar jag till det genom att dricka alkohol så att kroppen inte orkar hålla sig frisk längre. Men men, sånt är livet. Då kan jag lika gärna passa på att dricka ikväll med och träffa mina gamla klasskompisar Emelie och Malin som jag inte har träffat på jättelänge! Så får jag väl ligga nerbäddad och kolla på film hela nästa vecka. Eftersom jag ändå är arbetslös så gör det inget. I själva verket sitter jag faktiskt på bussen på väg till Göteborg nu och skriver. Får väl ladda upp det här när jag kommer fram eller något. Upptäckte när jag kom till busstationen att det var en 200-buss, så det är säkert jättelång väntetid i Borås. Isåfall åker jag till knalleland , köper en dricka på Max och sitter där och surfar. Älska deras gratis trådlösa internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback