Sömnlös igen

Jag ligger här sömnlös och gråter.
Vet inte varför.
Varför somnar jag inte?
Varför gråter jag?
Varför drömmer jag alltid mardrömmar nu för tiden?
Vad är det som händer med mig?

Den senaste tiden har jag haft hemska humörsvängningar, så illa att jag själv blir rädd för det. Det går fort. Jag kan sitta och le av glädje, utan anledning, för att i nästa stund börja gråta, utan anledning. Eller så kan det gå som förra helgen, plötsligt blir jag så arg och irriterad, utan anledning, att jag hugger sönder en kniv på den frusna köttfärsen.

Jag ligger och funderar... Frågorna ovan snurrar runt, tillsammans med frågor som:
Älskar han mig lika mycket än? Och hur många nya sår döljer armvärmarna han vägrat ta av sig de senaste gångerna vi träffats? Varför lyckas jag inte göra honom lycklig? Hur länge till orkar jag? Vad händer sen?

Kommentarer
Postat av: Ida

Hur mycket du än vill kan du inte stoppa saker som haller pa att hända. Och du ska vara nöjd med dig själv! Du är helt klart bäst!

2007-10-26 @ 18:14:01
Postat av: Rosettpojken

Oj.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback