Stockholm i morgon!

Idag har jag varit på Max i Borås med Emelie. Vi satt där i ca 3,5 timme och grejade med våra datorer. Hon har nämligen fått sin MacBook Pro nu. Så jag visade henne lite smidiga grejer med mac och så. Sen var vi självklart en kort sväng inne i storknallen och kollade lite.

I morgon åker jag till Stockholm! Ska bli så underbart att komma hemifrån ett tag. Skulle vilja att mitt rum var minnessanerat när jag kom hem. Hur som helst kommer jag att rensa hjärnan lite där uppe. I morgon sover jag hos Emil och hans flickvän i Sundbyberg. På torsdag kanske jag träffar Tixy, i alla fall ska jag gå på stan och shoppa med Mattias, Emil och Charlotte. Har hittat en jacka på Carlings som jag måste ha, hittar jag ingen annan fin så får det bli den. Ganska dyr, men med tanke på att den jag först hade kollat på kostade 600kr mer så känns det som att den här blir perfekt. På kvällen kommer Veronika och Tom hem från Norrland, då sover jag hos henne. Sen är det fredag, då blir det festa av! Kanske hittar man någon på krogen att sova hos, annars har jag chattat med en jag kan få bo hos vid Odenplan. Lite lättare att ta sig dit än till Gnesta. På lördag blir det också fest hoppas jag. Båda dagarna kommer förhoppningsvis Mattias att vara där, så jag har någon att gå ut med som jag känner. Känns lite nervöst annars och risken är ju större att man inte har lika kul då. På söndag lär jag väl vara bakis. Vet inte riktigt vad jag ska göra då. Men på söndag kväll kommer Petra hem från Örebro, så på måndag får jag äntligen träffa henne igen också! Ser ut som att det kommer bli en toppenvecka. Mitt största problem just nu är hur jag ska packa. Eftersom jag kommer åka lite grann fram och tillbaka är det jobbigt att ha för mycket med sig. Datorn och kameran måste med, men sen tror jag inte jag tar med mig så mycket mer. Finns tvättmaskin och dessutom ska jag ju shoppa en del. Tror jag åker i tröja, så jag inte behöver ha två jackor med mig när jag åker hem. Sen kan ju ett litet paraply vara bra att ha med och självklart iPoden och boken jag läser. Det ska nog bli bra det här, ser verkligen fram emot det. Bussen går 5 i halv 3 i morgon, via falköping till Skövde och sen x2000 mot stockholm, kom över en biljett för 249kr och buss hem har jag redan bokat för 99kr, så kan nog unna mig internet ombord! Så hörs väl i morgon. Nu ska jag ta tag i mitt packningsproblem. Hmm, vilken tröja ska jag ha med mig? Den svarta med rutigt i luvan eller den rosa/svart-randiga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback