#prataomdet, förtydligande

Fler övergreppsliknande situationer har hänt mig, men då har jag varit för full för att säga emot. Jag vill absolut inte hänga ut någon med mina föregående texter och jag vill inte att männen i fråga ses som "hemska våldtäktsmän". I inget av fallen har jag sagt ifrån, varken verbalt eller fysiskt. Det är dock inte försvarbart att utföra sexuella handlingar mot någon som sover, är redlöst berusad eller på annat sätt inte kan försvara sig.

Det jag vill åstadkomma med dessa inlägg är att vi ska våga prata om våra känslor och tankar inför sex.
Sex är jättebra och jättetrevligt, om det sker på alla inblandade parters villkor, men vi kan inte kräva av varandra att vi ska vara tankeläsare.

Vågar vi bara prata om hur vi känner blir allt mycket bättre i längden. Jag tror att partnern i de flesta fall blir lättad över att du vågar säga ifrån, hellre än att du gör något du egentligen inte vill.

Våga Prata Sex!

Kommentarer
Postat av: Rosettpojken

DANIEL, MOSET ÄR SUPERGÖTT

Postat av: Sam

Ja, sex ska man prata mängder om! :D

2010-12-23 @ 04:01:40
URL: http://www.randomflata.wordpress.com
Postat av: Sam

Förresten, byt blogg! Jag orkar knappt gå in och titta på grund av att det är så mycket reklam och saker i vägen. Och jag VILL ha koll på din blogg! <3

2010-12-23 @ 04:03:16
URL: http://www.randomflata.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback