Sista minuten-bubbel

Ja nu blir det väl 20-årsgräns på det här inlägget.
Tänkte bara tipsa om två goda och billiga bubbel, för den som inte införskaffat det inför fredagens firande.

Jag tycker om när det är ganska sött, så båda mina tips är relativt söta mousserande viner.
Det första är faktiskt ett rosébubbel och heter Fresita. Möjligt att jag skrivit om det tidigare, efter trerättersbjudningen jag hade för ett tag sedan.
Vid rätt temperatur (flaskan ska ligga i frysen ungefär en timme innan servering) har det en fruktig smak av jordgubb, som jag aldrig känt så tydligt i ett vin tidigare.
Priset ligger på 79 kr/flaska och har nummer 7866 hos Systembolaget.

Det andra bubblet är ett klassiskt vitt och heter Chapel Hill Sweet Sparkling. Inte att förväxla med Chapel Hill Sparkling. Det där "Sweet" är viktigt.
Vinet var en nyhet på Systembolaget till hösten och har snabbt vunnit flera priser och blivit enormt populärt. Inte nog med att det har en klar sötma, flaskan kostar bara 50 kronor!
För billigt för nyår? Ta det på nyårsdan, eller när som helst, det måste upplevas! Nummer 7864.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: C

Påminn mig om de två nästa gång vi går på systemet tillsammans.

Postat av: Anonym

Men var är ni? Både du och Oskar är ju som uppslukade av jorden. Allt är väl bra?

2011-01-04 @ 00:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback