Wich way will the wind blow?

Sitter och funderar på hur man ska packa hela sitt bohag, när man för första gången i livet flyttar på riktigt, från egen lägenhet till annan egen lägenhet. 35-40 mil bort.

Dessutom har jag ju inte ens någon lägenhet där än. Är det någon som känner till något bra i Stockholmstrakten tar jag gärna emot tips. Håller stenkoll på Hemnet själv, men skulle kanske kunna tänka mig hyresrätt också.

Tillfälligt boende har jag, men eget vore skönt så fort som möjligt. Tänk om man kunde slippa flytta alla grejer två gånger!

Finns det något man kan packa redan nu? Vad ska man packa i? Var ska man ställa det så länge? Vad kommer jag behöva den första tiden, innan jag har egen lägenhet?
Det är en del att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Jane

Böcker som du vet att du inte kommer vilja läsa snart kan du ju packa ner. Och porslin som sällan används, för det lär du nog inte använda innan flytten då heller. Och om du har en del extra sängkläder och gardiner och sådant som du vet att du inte kommer använda kan ju också packas ner... Själv har jag flyttat tillsammans med Peter tre gånger, så jag är van, haha :D

Postat av: Rosettpojken

alltså, jobbigt. :/ och jag har inte så stor vana heheheh.

2010-12-06 @ 23:15:49
URL: http://livsillusioner.blogg.se/
Postat av: Evelina

usch det där med att packa i tid sitter jag och har ångest över :P lägenheten full med lådor, både fulla och halvfulla... fast du inser nog ganska snabbt vad som kan packas ner och inte när du väl börjar :) för egentligen har man väldigt mycket man inte direkt använder så jag bara packar allt och låtsas som att jag inte äger det förens jag är inflyttad och allt är uppackat igen (kanske en dålig taktik jag vet inte :P fast har fungerat alla galet många gånger som jag flyttat runt iaf)

2010-12-09 @ 11:12:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback