En timme och 45 minuter

var tiden det tog för mig att ta mig till jobbet i morse. En väg som vanligtvis tar en halvtimme.
Brukar ta den ljusgröna vägen, som sista sju kilometrarna går genom skogen. Vet dock att den inte brukar plogas i första taget, så på grund av vädret tog jag vägen över Köttkulla, den ljusblå. När jag kört förbi Köttkulla är det inte skottat, men det finns ett spår mitt i vägen, så jag kör i det hela den röda vägen. Vid krysset står en bil som har kört fast. Den har ringt efter hjälp, men jag inser att det inte är någon idé att vänta. Jag lyckas backa och vända på en uppfart. Tar istället den mörkblå omvägen som är så lång att den inte ens får plats på kartan.

Sen har det varit en allmänt pissig dag. Snö kan nästan vara okej, så länge den ligger still.

Kommentarer
Postat av: rosettpojken

INTE OKEJ.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback