Thursday, the clock is spinning

Min definition på att ta det lugnt på lediga dagar, är kanske inte som alla andras. Idag har jag dock tagit det väldigt lugnt.
Blev väckt av Oskar, både före skolan och efter idrotten. Vid sistnämnda besöket fick jag ha sovit färdigt.

Tog morgonpromenad och åt frukost. Diskade, röjde lite i lägenheten och sorterade återvinning. Gick till mor & far för att träna lite, samtidigt som jag passade på att ladda ner de senaste avsnitten av serierna jag följer. Hem och laga mat, äta och duscha, för att sedan köra iväg och hämta upp Lina, som följde med mig till Gällstad och Lager 157!
Hittade tyvärr inget roligt på själva Lager, men hos Serholt Outlet hittade jag en adventsljusstake för levande ljus och två små koppar/skålar att lägga tepåsar/tesil i.
Hos Hemma hos Haglund hittade jag en klocka som jag letat efter, en sådan med lösa siffror och streck, i stort format. Den ska få pryda min stora vita vägg och bild kommer när den är uppsatt!


Åter hemma fyllde jag bagaget med återvinning och på väg till återvinningsstationen stannade jag till på Resia. Tänkte eventuellt tagit en veckas solsemester nästa vecka, men det var lite för dyrt och jag behöver spara pengar. Får stå ut en hel vinter i kalla Sverige.

Nu sitter jag i soffan, har sett ett avsnitt av 90210, ätit ostbågar. Dricker te och kollar bussar/tåg/båtar/hotell för att lyckas få till Danmarkstrippen nästa vecka, för att se Hawthorne Heights!

Kommentarer
Postat av: rosettpojken

men hallå vilken tur att vi inte köpte dem på village, de här var ju mycket snyggare! och den klockan vill jag se nanana.



och kalla sverige blir vad man gör det till. tänk vad fina morgonpromenader i glittrande decembersnö och pulka vid karslätt och hur många mysiga tekvällar med tända ljus vi kommer ha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback