When it feels so good then it can't be wrong

Jag och Oskar, eller mestadels Oskar, gjorde chokladbollar åt oss i onsdags, massa gott! I torsdags stekte jag pannkakor och efter en tur till Borås - där vi träffade Elin på Mediamarkt och hälsade på Emelie en sväng - avslutade vi kvällen med chokoglee (mörk choklad och senaste avsnittet av Glee!) och mys.
Typ intressant att veta ^^.

Nu börjar klockan närma sig midnatt, vilket innebär att jag endast har 18 timmar kvar att jobba! Borde sova snart, eftersom vi ska upp sju, men ville blogga först.

Hmm, det var nåt jag tänkte skrivit igår, men det kommer jag inte ihåg nu. Tror dock att det handlade om att jag är jävligt trött på hästarna och de andra djuren här på gården, men men, sånt får man leva med. Hoppas hoppas att jag får spårvagnsjobbet, vore kul!

Ikväll sitter jag och ägnar mig åt ett stort i-landsproblem. Vilken dator ska jag välja?
  1. Hade siktat in mig på en iMac 27", den skulle jag kunna använda som TV också. MacBooken har jag ändå kvar och den funkar bra.
  2. Alternativ 2 är att köpa en ny MacBook och en TV. Skulle isåfall bli en 32", så inte så stor skillnad i storlek egentligen. Negativt är krånglet med att koppla in datorn och hur man ska få det snyggt.
  3. Alternativ 3 är Mac Mini+TV. Helt okej lösning, fast det blir inte en jättebra dator och så vet man inte om TVn funkar bra som datorskärm innan man packat upp den...
Fördelarna med iMacen är att jag får dubbelt så stor hårddisk, snabbare processor, en skärm jag vet är riktigt bra och trådlös mus & tangentbord på köpet...
Med tanke på att jag använder TV så lite som jag gör - så lite att jag har valt att inte ens ha någon TV - kanske iMacen vore värd sina åtminstone 17000, jämfört med att köpa en MacBook för 13' eller Mac mini för 12' och därmed ha 4-5000 att lägga på en TV... Hjälp!

Fast... Det där problemet är egentligen inte aktuellt än på ett tag ändå. Först och främst ska jag fixa fram en kontantinsats till en lägenhet m.m. ^^ Men kom gärna med tankar!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men om du köper den superbra-dyra-datorn med allt vad den har, så ska det väl funka att se på tv över internet på den?^^ :)

Du och Oskar är så fina! :*

Postat av: rosettpojken

jag instämmer med allt kajsa skrev!



<3

2010-10-03 @ 15:38:27
URL: http://livsillusioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback