Om jag skrattar på rätt ställe, fast du inte är så kul

Jag kan inte förstå det roliga med att inte visa sitt kort för konduktören. I lördags blev jag förvånad när tre unga killar tog fram sina kort så fort jag sa hej, ska man behöva bli det?

Vad är grejen med att låtsas att man inte ser konduktören, eller låtsas att man inte har någon biljett, när man i själva verket har kort. Slösa bort konduktörens tid mellan flera stationer. Det måste vara jätteroligt.

I fredags bråkade jag med 6-8 biffiga rakade killar. En av dem hade kort. De andra tänkte inte betala. Jag var redan uppretad och tänkte inte låta dessa åka gratis bara för att de såg skräckinjagande ut. Efter många om och men och lite stillastående vid en perrong fick jag ett par sms-biljetter och någon köpte biljett av mig. Jag fick bland annat höra att jag var en "sittkissare" (no shit) och när de gått av berättade en kvinna att de sagt att de skulle knäppa mig.

Man måste bara älska människor ibland alltså.

Kommentarer
Postat av: Oskar

Jag hatar världens människor.

Sittkissare kan för övrigt vara det bästa skällsordet evah.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback