Delikatessingen

Idag åt jag en semla och drack en chailatte på ett café som heter Delikatessingen. Deras semlor har ryktet om sig att vara stadens godaste, och efter att ha provat den är jag benägen att hålla med.

Jag har inte provat jättemånga än, men den här var nog nästan Torgstallet-klass på! Gott, lagom luftigt, helt klart hembakt bröd. God grädde i lagom mängd och mandelmassan var precis som den ska vara!

Cafét överlag får väldigt bra betyg. Det är inte ofta man går och fikar själv, men här var jag inte ensam om det. Man kan sitta i lugn och ro, vid sitt eget lilla bord. Njuta av sitt fika och exempelvis, som jag, en Bostadsdel av Dagens Nyheter.

Lokalen i sig var inte jättemysig, men inredningen kändes Torgstallet, med ett "hopakok" av gamla möbler i olika former och storlekar. Detta lyckades ge det totala intrycket av dagens fika fem semlor av fem möjliga!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men inget slår Torgstallet! Men åt faktiskt en riktigt god semla i Jönköping igår med....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback