You might think you know me, but it's all just a face

I natt var jag på smygpremiären av Scream 4. Vilket äventyr säger jag bara!

Slutade jobba halv tolv, en minut över midnatt skulle filmen börja.
Bytte om, småsprang till bilen och körde genom stan mot Kungsgatan. Hade inte tid att chansa på att hitta en parkering utmed gatan, så körde in i första bästa garage. Trodde att jag hamnade i Hötorgsgaraget, men tydligen var det konserthusgaraget.


Eftersom jag trodde att det var samma garage följde vi efter några andra från bion ner till Hötorgsgaraget, varpå vi inte hittar stället där jag parkerat. Detta följs av en dryg kvarts letande efter först min bil, därefter efter en utgång. Vi lyckades nämligen inte hitta något sätt att komma ut, då vi insett att vi hamnat fel!
Till slut fick vi hjälp av en väktare, som skulle ner i garaget, att ta oss ut genom ingången.

Vi hittade ingången jag kommit ut ur tidigare på kvällen, men det var låst och mitt kort funkade inte för att komma in! Efter ytterligare en stunds promenad i hopp om att finna en annan, bättre fungerande, ingång hittade vi ett nummer till parkeringsbolaget.

Jag: Hej! Jag tänkte hämta ut min bil men nu kommer jag inte in i garaget.
Kundservice: Nej det är stängt.

No shit. Okej, fyra timmar tills det öppnar. Tack och lov var jag där med Röckner, som bor vid Sankt Eriksplan. Fick sova några timmar på hennes soffa och nu är jag äntligen hemma.

För övrigt kan jag meddela att det är kallt att gå från Hötorget till Sankt Eriksplan mitt i natten utan jacka. Även om dagarna är underbart varma och sköna blir det fortfarande kallt på natten. (No shit, igen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback