Rätt väg i miljöarbetet?

I skrivande stund sitter jag på bussen till Borås. Ska till Jane och äta middag och dricka vin J Återuppleva 16 december från förra året! Bara Jane och jag, god mat och en flaska äckligt, vitt vin som vi skulle försöka få i oss! Det var första gången jag pratade med Nisse i telefon. Jag var så kär.. Den mannen kommer aldrig lämna min hjärna/mitt hjärta känns det som.. Man skulle ha en GPS med en karta över sitt liv, som varnar för köer, alltså saker och människor man fastnar vid.. Nej det blev kanske inte så filosofiskt som jag hade hoppats, när jag försökte väva in GPS i det där. Det jag skulle komma till var att årets julklapp är en GPS. Hur många har egentligen nytta av en GPS? Egentligen. Dagligen? Eller ens mer än ett par gånger om året? Kör mindre bil! Åk kollektivt! Köp en GPS! Ööh, någon mer än jag som ser hur motsägelsefullt det är!? Det kanske kan vara kul att sitta med en GPS i bussen också, jag tycker det är kul att leka med den när jag åker i Mattias bil. Men då är det inte så ofta. Jag tror att man skulle sluta använda den efter ett par dagar. Det skulle verkligen vara bra att ha ibland, typ när man ska åka på semester, hälsa på någon som man inte vet var den bor, eller kanske köra runt i Göteborg eller någon annan stad där det är svårt att hitta och en massa korsningar och svåra vägval hela tiden.

 

Jag tycker att GPS är en väldigt bra uppfinning och många har säkert nytta av den, men varför blir den årets julklapp? Det är ju inte direkt så att den bidrar till att folk kör mindre bil? Jaja, jag förstår mig inte på det här samhället ibland, men å andra sidan förstår jag sällan hur jag själv tänker heller. Nu är vi strax framme i Borås, i morgon åker jag vidare till Stockholm. Men jag tar bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback