Respons på viktuppgången

Under veckan i Stockholm gick jag upp ungefär 1,5 kilo. Inte för att det var så oväntat, hade väntat mig mer med tanke på att jag under en hel vecka slog undan tankar om att äta nyttigt och motionera tillräckligt. Kebaber och hamburgare har varvats med pajer och kladdkakor. Och visst, jag tänker inte sluta med sånt helt, för så desperat är jag inte och det är ju gott! Men vardagsmaten ska bli nyttig. Jag ska lära mig laga mat ordentligt. Kommer antagligen få mer jobb som personlig assistent nu och då är det ju väldigt bra om jag kan laga mat.
Hittade en sida som heter tasteline.com, där finns tips om "smalmat" och en jättebra sökfunktion där man kan kryssa i om man vill att maten ska ha lågt GI, vara smal och så vidare. Nu har jag ingen aning om vad vi har för mat hemma, men hittade ett recept på köttfärsbiffar med broccoli och champinjonsås. Lät väldigt gott tyckte jag så det ska jag prova någon gång. Nej åter till arbetet, någon nytta får jag väl göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback