På väg mot mina drömmar

Jag känner mig duktig.
Idag har jag krattat löv! Mest för att vara snäll eftersom mamma är sjuk och i vanliga fall jobbar heltid och pappa har eget företag och har en halvtidstjänst på ett annat ställe.. Men under tiden upptäckte jag att det var ganska mysigt och jag fick en lust att lära mig mer om trädgårdsarbete. Eftersom ingen av mina föräldrar är ett dugg trädgårdsintresserade, tänkte jag att jag kunde ta hand om trädgården, eftersom jag ändå är arbetslös.

En av mina största drömmar och mål här i livet är att bo på en herrgård. Ska man bo på en herrgård är det ganska bra att kunna en del om trädgårdsarbete. Visserligen kommer jag att ha råd med trädgårdsmästare (åtminstonne i drömmen), men kan ju vara bra att kunna rycka in emellanåt. Medan jag stod där i solen och blåsten och krattade kom jag fram till att jag ska ta vara på de tillfällen livet ger mig att utvecklas. Nu har jag tid och möjlighet, i form av trädgård, att lära mig att ta hand om en trädgård. När jag flyttar hemifrån kommer jag bo i en lägenhet, utan gröna ytor och sen ska jag plötsligt ta hand om en egen trädgård, utan att ha någon som helst erfarenhet. Dessutom kan ju sådana erfarenheter faktiskt ge jobb. Nej nu ska jag ta vara på det här. Jag ska ta hand om trädgården, jag ska laga mat, jag ska städa.

Haha, jag är inne i en manisk period igen. Om drygt en vecka hör ni mig klaga och gråta över hur hemskt livet är än en gång. Blogg vs. Dagbok-inlägget får vänta ytterligare några dagar tror jag. I helgen kommer jag troligtvis inte att skriva något. Fest både fredag och lördag! :D Fast har jag gått upp i vikt i morgon bitti lär ni få höra det.. Och då kanske inte min maniska period varar så länge, såvida jag inte lyckas hålla insikten vaken om att man faktiskt förbränner en hel del av att jobba i en trädgård, till skillnad från att sitta vid datorn.
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Ida

Herrgard

2007-10-26 @ 18:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback