Sju saker ni inte visste om mig.

Eller som många kanske visste, men åtminstone inte alla mina läsare. Hursomhelst blev jag utmanad av Oskar att göra detta.
1. Jag är extremt tankspridd
Nu har jag 9 flikar uppe i Safari, av dem använder jag aktivt tre. Samtidigt som jag tittar på tv.
En gång skrev jag ner hur tankspridd jag verkligen var. Satt  vid datorn, blev törstig, gick för att hämta vatten i kylen, där jag fick syn på rengöringsmedlet till piercingen och insåg att det var dags att tvätta den. Gick och sköljde munnen, fick under tiden syn på högen med papper på golvet, plockade fram hemarkivet och av någon anledning la det på köksbänken, för där fick jag syn på ren disk som jag började ställa in i skåpet.
2. Jag kan typ alla Aquas och Nordmans texter
Lyssnade lite för mycket på dem när jag var liten. Någon klasskompis på högstadiet påstod att Aqua var bögmusik. Vad menade han med det? ^^
3. Jag är glömsk (lite åt ettan, men samtidigt lite egen)
Det känns som att det blivit lite bättre, men jag är verkligen bra på att förlägga saker. Glömma nyklar, plånbok, solglasögon. Likaså kan jag tänka att jag ska gå till garderoben och hämta något, men när jag kommit dit har jag glömt vad jag skulle hämta.
4. Jag har nyligen lärt mig att ta det lugnt
Fram till i somras kunde jag inte ta det lugnt. När klockan ringde på morgonen gick jag upp direkt. Jag satt aldrig hemma en hel kväll ens. Nu kan jag ligga och dra mig åtminstone tio minuter och jag kan sitta hemma från klockan tre och inte göra något speciellt innan jag går och lägger mig. Troligtvis beror detta på att jag nästan gick in i väggen i våras, när jag var arbetsledare och fick jobba extra dygn så fort någon var sjuk.
5. Jag ritade hus när jag var liten
När jag var kanske runt 12-13 ritade jag enorma enfamiljshus som jag ville bygga och bo i när jag blev stor. I en kartbok hittade jag en ö utanför Göteborg som jag tänkte köpa och bebygga. Funderade på att bli arkitekt, men har nog kommit ifrån de tankarna alltför mycket.
6. En av mina högsta framtidsdrömmar är att bo på en herrgård
Har alltid velat bo på en herrgård. Det är en sån dröm som jag tror att jag alltid kommer ha med mig och sträva efter. Sen känner jag åtminstone för tillfället att jag inte skulle vilja bo på landet på heltid. Skulle nog "behöva" en våning i stan också.
7. Jag kan spela blockflöjt
Spelade blockflöjt i några år när jag var mindre och kan fortfarande få för mig att plocka fram flöjten ibland. Har varit på kurser med Claudia Müller, hon som spelar flöjt i Nordmans låtar. Det ni!
Nu utmanar jag
Idahalsorummet.blogg.se
Hanneshannessundell.blogg.se
Kallekallelagerstrom.blogg.se
Janejanejohansson.se
Emeliesaisir-la-vie.blogspot.com
Sannarandomflata.wordpress.com
Johannachunli.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, det enda jag inte visste var att du lärt det att ta det lugnt nyligen. Tror bannemig jag känner dig rätt bra ;)

2010-12-14 @ 00:20:48
Postat av: Jane

Haha, kul när du beskrev din tankspriddhet, för jag känner igen mig själv SÅ väl :D



Jag antar utmaningen under dagen ;)

Postat av: Sanna

För din skull. <3

Och jag visste inte att du ritade hur som liten. Resten har jag i alla fall hört om. Kanske inte nyss men någon gång.

Älskar! <3

2010-12-14 @ 06:49:07
URL: http://www.randomflata.wordpress.com
Postat av: Nicholas

Tankspridd det känner man igen Själv skulle jag hälla mjölk i kaffet men ställde in kaffekannan i kylen och gick sen och undrade var kaffekannan var?:)

Ha det bäst och lyckla till på det nya jobbet.

2010-12-14 @ 18:06:27
Postat av: Rosettpojken

men jisses, här fick jag en massa nytt ju!

din glömskhet har dock börjat bli bättre, och det är väl min förtjänst (a)

2010-12-14 @ 21:29:51
URL: http://livsillusioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback