Lördag, hallongrotta och vin

Hallongrotta och rödvin, oväntat bra kombination.
Ja, mitt jobb har sina fördelar. Det jag är mest trött på här är djuren. Värst är fågeln, och jag är inte ensam om att vilja ta livet av honom. Hans pip går inte att mäta med decibelmätare och skär så det gör ont i öronen. När jag var på läkarundersökning fick jag också veta att min hörsel blivit sämre på höga toner.
Grisen är ofta i vägen och hon låter mycket även hon. Glömmer man stänga foderkammaren är hon blixtsnabbt där och biter sönder fodersäckar. Nu för tiden är hon inte inne i huset, men innan drog med sig en massa lera in och rev ut soptunnan mer eller mindre varje dag.
Hunden är numera sjuk och ska ha droppar i ögonen flera gånger om dagen, vilket han inte tycker om. Han förstår inte längre att han ska kissa när han är ute, så man får torka kiss varje dag.
Hästarna. Ja, hästar är hästar. Tidigare ville jag aldrig slå en häst, nu är min attityd "kan inte hästjäveln sköta sig ska han fan ha stryk!".
Katterna tycker jag bäst om, de gör inte mycket väsen av sig, den ena kan inte klättra ner för stegar, så honom får man släppa ut ibland, annars klarar de sig ganska bra själva. Nu känner jag att katt är det enda djuret jag skulle kunna tänka mig att ha, eller kanske eventuellt hund, om jag någon gång i framtiden skulle få för mig att skaffa ett djur.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, ååh! bästa läsningen på länge!

Älskar hur du beskriver vad du känner för djuren.

det låter som om du inte har drömjobbet precis.

Katt är bäst.:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback