Wednesday, and the world is purple

Idag bar jag en slips med lite lila i och kalsonger med lila kant. Det var det mest lila jag hade. Trodde jag. Nu när jag sitter vid köksbordet ser jag min lila fjäderboa som jag fick i födelsedagspresent av Jessica och Leo! Men det hade kanske varit lite väl gay.
Om någon hade missat det så skulle man idag bära något lila, för att visa en självklarhet. Enligt event-texten på Facebook:
Onsdag 27 oktober vill jag uppmana alla - oavsett sexuell läggning, ursprung, kön och ålder - att bära något lila. Gör du det säger du "it gets better" till alla HBT-ungdomar (och vuxna) i Sverige som ännu inte har mod att vara öppna.

I förmiddags gick jag en promenad med Lina, passade på att gå in på Bosättningsmagasinet, för att se om de hade mina vinglas i "lösvikt". Köpte nämligen ett sexpack på rea för 199kr, skulle egentligen kostat 799kr. Så nu när ett gick sönder tänkte jag att jag kanske kunde få ett glas, för vad jag då betalade för sex stycken.
Några lösviktsglas i min modell fanns inte, däremot fanns erbjudandet otroligt nog kvar. Nu står jag alltså här med 11 vackra vinglas!

Sen känns det som att jag shoppade allmänt mycket idag, även om resten var beställt sedan tidigare.
  • Fick våra fina TakeAway-muggar från Sagaform, som vi någon gång ska smycka med våra namn.
  • Fick en pump med glidmedel, rea hos Kondomkungen!
  • Fick en omgång dammsugarpåsar från dammsugarpåsar.se.
Oskar kom hit efter skolan, vi åt och hann precis börja på efterrätten när vi insåg att klockan var alldeles för mycket. Han skulle nämligen följa med mig till RFSL Borås Ungdomscafé! Som tur var fanns chailatten i våra nya TakeAway-muggar, som vi naturligtvis genast passade på att utnyttja.

Ungdomscaféet var mysigt och där träffade vi bland andra Daniel, Sanna, Oskar, Essa och Alma! På vägen hem skulle jag lämna av honom, men fick följa med in och hjälpa till med lite plugg! Detta medförde att jag dessutom fick träffa hans föräldrar öga mot öga för första gången :o Det var läskigt, men gick väldigt bra. De var snälla och bets inte :)

Nu dricker jag blåbärste, känner mig kär, lycklig och trött. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vi var 5 st duktiga i min klass som bar lila! :)

Postat av: rosettpojken

haha du tog med dammsugarpåsarna x)

och jag tycker att doften på locket till takeaway-muuggarna kan försvinna typ nu :(



+ att det var mysigt igår och att mina föräldrar brukar inte bitas :*



+ att jag känner mig också kär!

2010-10-28 @ 13:58:08
URL: http://livsillusioner.blogg.se/
Postat av: Kalle

Sv. Ooj det var inte dåligt! Duktigt :D

2010-10-28 @ 15:54:43
URL: http://kallelagerstrom.blogg.se/
Postat av: Patrik

De takeaway-muggarna är sjukt coola! =D

2010-11-06 @ 15:31:27
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback