Men jag minns våra skrikiga stolar i köket

Läste i Dagens Nyheter på vägen hem från jobbet att klassisk home staging fått konkurrens. Uppstickare publicerar bilder på hem med obäddade sängar och halvätna måltider.

"Det räcker inte längre med minimalistiskt städade hem och en bukett liljor."

När jag först läste detta och såg en bild på en obäddad säng kunde jag inte förstå hur någon kommit på något så osmakligt. När jag spanar in mäklarfirman Fantastic Frank, byter jag snabbt åsikt. Nya mäklare och stylister skapar nu mer levande miljöer, där man ska känna att det är ett hem och inte bara ett inredningsreportage.
Förutom hemsidan, där naturligtvis alla objekt - förlåt, hem - till salu presenteras, har de en underbar blogg med inspiration från all världens hörn. Helt klart värt en kik!

Fantastiskt, Frank!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det blev en Hyundai i20, en helt ny en för fick låna lite extra pengar av pappa. Nu väntar jag bara på att bilfirman ska höra av sig så jag kan skriva på papprena och hämta den:-)Cs imorgon sweetie!!!

Postat av: Rosettpojken

Men hallå vad fint.

2011-04-28 @ 18:30:58
URL: http://livsillusioner.blogg.se/
Postat av: ida

jag gillar den mer levande stilen.. men samtidigt kanske det kan gå till överdrift. ska jag köpa ett hus eller en lägenhet vill jag ju se hur den ser ut, inte hur de som bor där nuu väljer att pyssla, leka etc.. :) men inredningsreportage får gärna vara mer än levande.

Finfint tåg förresten!! I like!

2011-04-29 @ 09:30:25
URL: http://halsorummet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback