Semlerecension

Igår blev det två semlor.

Först en på Thelins konditori på Kungsholmen, som jag nämnde att jag skulle provat redan i måndags. Då fick jag dessvärre ingen tid till det innan jobbet. Tiden går lite fortare än man tänkt sig ibland och tidsplanering är kanske inte min största styrka.

Nåja, semlan på Thelins var stor och god, men långt ifrån den godaste semla jag ätit. Mestadels tror jag att det berodde på de stora mandelbitarna i mandelmassan.

Senare på kvällen blev det en semla inköpt i en vanlig matbutik, levererad från La Casita. Tragiskt nog måste jag nog säga att denna semla var godare. Det var en ordentlig klick mandelmassa och den var bra skuren. Ett minus dock för att det var lite för lite grädde.


Kommentarer
Postat av: ida

ooh jag vet faktiskt inte. Det är så olika från gym till gym.. på onyx har man allt eller inget.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback