Let's go back to the start

Nämen se där! Bra gjort!
Någon kom på att studenter faktiskt kan ha mer än en kvarts resväg till skolan, som vi vanliga dödliga, och bo utanför tullarna!
 
Självklart förstår jag att man vill bo innanför tullarna, det vill jag med, men varför ska man som student ha det kravet? Är det inte något man ska drömma om, något man ska kämpa sig fram till?
 
Efter att ha bott i Järna tycker jag inte att mina 21 minuter till Centralen från Skogås är någonting.
 
Våra stackars studenter ska väl kanske inte behöva åka pendel (som vi som jobbat oss upp och köpt en egen lägenhet behöver göra), men varför kan de inte bo i Bagis, Blackan eller någon annan förort som trots allt ändå har tunnelbana?
 
Nu ska jag åka mina 40 minuter till jobbet och läsa igenom denna artikel, för att se vilket smartass som kläckte den briljanta idén :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback